Prvý neoficiálny slovenský portál nie len o simulácii FSX

 
PROJEKT VFR BANSKÁ BYSTRICA ZVOLEN SLIAČ

 

Najnovšie aktualizácie nájdete na konci tohoto dokumentu

Potom ako sa na trh dostal simulátor FSX, leteckí virtualni piloti žasli úžasom ale nastalo aj mnoho sklamaní, hlavne kvoli hardverovým nárokom. O možnosti "odľahčenia" sme už čosi popísali v sekcii FSX TYPY TRIKY a FSX HARDWARE.

Virtuálna spoločnost zostala rozdelená na dve časti, presne ako fanúšikovia BMW po uvedení nového amerického dizajnu modelovej rady od roku 2002. Rozdelili sa na skalných fanúšikov FS9, teda predchádzajúcej verzie, ktorá nie je na HW až taká naročná, a na vstúpencov novej rady FSX. Nový simulátor však ponúka viac, čo sa týka vývojového prostredia a samotný simulovaný svet začína dávať svojím výsledkom logickejšiu krajinu. Avšak aj tu po niekoľkých odlietaných hodinách trpko zistí každý virtuálny pilot, že aj keď krajina vyzerá novo a logicky - opakuje sa. Tie isté polia a lúky sa zjavujú na celom svete. Tie isté americké silá na žito a vodojemy nájdeme aj v okolí neexistujúcej Liptovskej Mary. Čo ma však najviac irituje, je zalesnená plocha na vrcholoch hôr v nadmorskej výške aj viac ako dvetisíc metrov a nebodaj sem-tam aj administratívna osem poschodová budova v tisíc pätsto metroch v kosodrevine, ktorá tam aj tak nie je. Skrátka aj americký kontinent je spracovaný detailne len sporadicky. Za cenu globálnosti simulátora máme opakujúce sa prostredie.

Po istom čase sa začali zjavovať, tak ako aj pre FS9 aj pre FSX takzvané addony. Vďaka nadpriemerne spracovaným lietadlám v povodnom balíku sa už veľa nových modelov nezjavuje aj keď, tak sú platené a z vlastnej skúsenosti (ako aj v prípade FS9) tvrdím, že tieto modely majú veľký dopad na výkonnosť simulátoru. Na FSX ohľadom Slovenska toho veľa dlhú dobu nebolo. No začalo sa čosi zjavovať. Potom ako som stiahol letisko Sliač od Paul Strogen aka Gypsy Baron z februára tohto roku som sa rozhodol, že niečo spravím s krajinou. Letisko samo o sebe je spracované na vysokej úrovni až na niektoré detaily samozrejme, ale to nie je podstatné. Po každom vzlete sa atmosféra slovenského orechového v FSX vytráca veľmi rýchlo s pribúdajúcim porastom, kde nemá byť, nelogickými umiestneniami budov a iných objektov. Jedine čo zostáva ako tak správne, je geografia povrchu a umiestnenie cestných komunikácií aj to len schematicky. Dá sa povedať, že mestá Zvolen a Banská Bystrica sú viac-menej na správnom mieste ale nedá sa očakávať, že sú to tie pravé slovenské mestá. Teda o VFR sa nedá hovoriť vôbec absolutne a už vonkoncom nie. ;-)

To však nie je vina autora letiska, ak to tak vyznelo, ale prostredím za ktoré sme si zaplatili nemalé peniaze, aby sme sa mohli vyšalieť virtuálne... Tak sme sa začali venovať vývoju priestoru k letisku, pretože to pravé orechové slovenské by nemalo chýbať v FSX pokiaľ ho lieta Slovák. Zakrátko sme však narazili na množstvo problémov, ktoré sa nám podarilo v krátkej dobe prekonať, a tak sme si zvolili prave Banskú Bysrticu ako začiatok "megaprojektu" FOTOREAL VFR BANSKÁ BYSTRICA, ZVOLEN, SLIAČ.

Projekt FOTOREAL VFR BANSKÁ BYSTRICA, ZVOLEN, SLIAČ by sme po prekonaní počiatočných problémov, kedy sme si precvičili a vyriešili všetky problémy s vytváraním VFR scenérie, mali dokončiť v krátkej dobe. Avšak užívateľským 3D modelom sa zrejme nevyhneme ako aj v prípade Banskéj Bystrice, kde potrebujeme spracovať kľúčové monumenty mesta a to pamätník SNP, vysielač, kostoly na námestí a fontánu. Vo Zvolene by nemala chýbať valaška, Zvolenský hrad, Technická Univerzita a podobne. Avšak pridávaním užívateľských 3D modelov narastá nárok na výkon počítača, pretože spomínané objekty sú viditeľné na desiatky kilometrov čo nie je vyhovujúce. Použitie automaticky generovaných 3D objektov v scéne odľahčuje simuláciu a v spomínanej oblasti lietania nad najzložitejšou oblasťou, akou je námestie Banskej Bystrice sme zaznamenali pri čistom počasí a nekonečnej dohľadnosti priemerných 30 až 35 snímkov za sekundu na rovnakej zostave. Veľkou výhodou oproti užívateľskému rozhraniu modelov je to, že užívateľ nastavovaním posúvača zobrazovania defaultnej scenérie ovláda počet zobrazených objektov natoľko, aby mu to vyhovovalo pre dosiahnutie plynulého letu. Variabilita takéhoto prístupu je neoceniteľnou hlavne z hľadiska aplikácie scenérie na rôzne typy počítačov. Spracovávaná oblasť mesta a okolia zatiaľ zaberá približne 24 100KB. Sledujeme rôzne možnosti komprimácie bgl, ale dostatočnú detailnosť zaznamenávame už pri 15 000KB na scenériu, čo nie je až také zlé.

Vzhľadom na dostupnosť materiálov (hlavne ortofotografie terénu), by sme postupne chceli spracovať zvyšok Slovenska čo je ale projekt budúcnosti, ktorý by sa mohol spolu s týmto nemalým začiatkom vojst na jedno DVD. Zalesnené plochy a rosiahle poľné oblasti by sme chceli riešiť zníženou kvalitou komprimácie, kedy by dochádzalo k redukovaniu veľkosti bgl súborov. Avšak doposiaľ sme nevyriešili modelovanie 3D modelov do scenérie, takže niektoré detaily zostávajú aj naďalej otvorené a premýšľame aj o zapojení širokej virtuálnej spoločnosti v súťaži o fotoreálne Slovensko, aby neboli stále česi len tí lepší... ;-)

Postupne budeme aktualizovať stránky z ďalším vývojom fotoreálnej scenérie...

Aktualizácia 23.08.08:

Projekt pokračuje zdarne kupredu. Podarilo sa nám spracovať ďalších 72km štvorcových južnej časti Banskej Bystrice siahajucej takmer až po Zvolen. Pracujeme v šírke pásma šesť kilometrov pretože sme limitovaní rozmerom monitorov pri spracovávaní pozemných textúr. Svojím spôsobom máme tak k dispozícii práve strednú najdôležitejšiu časť a to lokalitu letiska Sliač. Na stránkach pribudol smerovač na galériu venovanú práve pre tento megaprojekt ktorý nájdete navrchu. Azda najdôležitejším prvkom ktorý pribudol do scenérie je treba spomenúť "oživenú" dopravu. Hlavná štvorprúdovka E77 medzi Zvolenom a Banskou sa naplnila pulzujúcou dopravou. Pohybujúce sa autá sme pridali aj do hlavných tepien Banskej Bystrice a to na sídliská, mestské časti a cez niektoré vedľajšie komunikácie ciest druhej triedy ako 69tka od letiska pripájajúca sa na E77 či komunikácie medzi jednotlivými dedinkami.

Medzi novo spracované časti patria:

Južná a priemyselná časť Banskej Bystrice, Iliaš, Kremnička, Rakytovce, Vlkanová vrátane čističky, Badín (z časti), Hronsek, Veľká Lúka, Sielnica (s časti), Sliač, Hájniky, Rybáre, Pod kúpeľmi, Kováčová (z časti).

Aktualizacia 01.03.09:

Vzhľadom na pretrvávajúce problémy z hardvérom sa osprvedlňujeme za neskorú aktualizáciu pokroku v megaprojekte VFR Fotoreál scenery Banská Bystrica Zvolen Sliač. Vzhľadom na oddialenú realizáciu rozšírenia hardwéru sa projekt pozastavil do neurčita a pravdepodobne bude ukončený vzhľadom na stratené podklady doterajšej práce v postupe.

Aktualizácia 12.08.09:

Po takmer roku sa opäť hlásime s najnovšími aktualizáciami. Podarilo sa nám postavať testovaciu zostavu na platforme core i7 a projekt VFR Banská Bystrica Zvolen Sliač sa opäť rozbieha. Na neštastie však vzhľadom na to, že sa nam stratila väčšina vytvoreného autogenu projekt sme v priebehu hardwerovej pauzy prepracovali a boli sme nútení začať s autogenom takmer od začiatku.

Medzi hlavné zmeny patria:

Prepracovali sme sezónne povrchové textúry a tým pádom bude možné scenériu lietať v priebehu celého roka. Azda najväčším problémom je zimná verzia s ktorou Vás už čosokoro oboznámime v priebehu testovania implementácie do simulátora obrázkami.

Upravili sme zásadne spôsob ukladania autogenerovaných 3D objektov a testujeme finálne možnosti pretože problémové oblasti ako priemyselné zóny ukladal autogen náhodne a nie tak ako by mali vyzerať. Rozmerovo nesedeli správne.

Experimentujeme s prípadným vkladaním slovenských architektonických farieb a textúr v oblasti autogenu do pôvodnýcých textúr tak aby užívateľ mimo slovenska používal pôvodný štandardný textúrový základ a v oblastiach nami vytvorenými slovenské fasády automatických budov autogenu ako napríklad sídliskové paneláky s ich typickou textúrov či klasické textúry slovenských domov architektúry bývalého režimu ktorých je na slovensku hojne. Chceme sa tak vzhnúť použitiu modelovaných 3D budov tretích strán, ktoré zaťažujú FPS aj na vzdialenosť.

Použitím takzvaného "streetview" náhľadu na Banskú Bytricu by sme chceli porast v meste čo najviac priblížiť reálnej hustote tak aby bolo možné na slabších počítačoch v pohodlí posúvačom v nastaveniach priamo v simulátore upravovať scenériu tak aby vyhovovala požiadavkám danej zostavy verzus FPS.

Aktualizácia 30.08.09:

Nasledujúce snímky by sme Vám chceli poskytnúť ako náhľad na postup v projekte. Spracovali sme kompletne Zvolen, nasledujúcich 36km štvorcových na východ od Zvolena a ďalších 72km štvorcových smerom na sever od Zvolenskej slatiny. Chceli by sme oficiálne predstaviť zimné textúry mesta Banská Bystrica a jej okolia.

Prelet ponad Základňu Sliač. V pozadí je jasne viditeľný odlesk Môťovej.

Prelet ponad južnú časť Banskej Bystrice

Banska Bystrica v Decembri

Prechodová textúra Banskej Bystrice v rozpracovanom štádiu.

Rozvodová elektráreň medzi Zvolenom a Slatinou.

Východná časť letiska Sliač s okolitými dedinkami nad Slatinou

Zvolen, technicky ešte nedoladený autogen...

Zvolen so sídliskom Západ...

Tieto technické náhľady treba ešte spracovať do finálnej podoby. Autogen je síce uložený ale treba ešte doladiť niektoré detaily ako komíny a elektrické vedenie po celej oblasti. Aktívna doprava už funguje vo všetkých regiónoch. K pôvodnému projektu sme sa dopracovali zatiaľ v pozemných blokoch 144 kilometrov štvorcových a autogenom je dokončených 72 kilometrov štvorcových. Celková momentálna rozloha je 252 km štvorcových. K finálu nás ešte delí viac ako dvojnásobok plochy. Pre prúdové a výškové lietanie je treba totiž spracovať okolité pohoria ako napríklad južnú časť donovalov a pohoria ktoré vlastne obkolesujú celú oblasť Banskej Bystrice a Zvolena. Nepodarilo sa nám zatiaľ nikde nájsť letisko Očová pre FSX preto netestujeme danú oblasť aj keď autogen je už v okolí spracovaný.

Aktualizácia 03.09.09:

Uvedené problémy s autogenom sa nám podarilo úspešne vyriešit a všetko sedí tak ako bolo naplánované. Podarilo sa nám úspešne "položiť" nových 192 kilometrov štvorcových povrchových textúr v úvodných testoch prechodovej masky, ktorou riešime postupný prechod scenérie do štandardných povrchových textúr dodávaných simulátorom FSX.

Keďže spracovávanie autogenu je obtiažnejšie na čas ku hore uvedeným obrázkom dopĺňame zoznam oblastí ktoré sú už uložené a doladené:

Zvolen a jeho okolie - sídliská Západ, Sekier, Zlatý Potok, Pod Harajchom, Môťová, Bučina, priľahlé priemyselné oblasti. Medzi ďalšie spracované oblasti patria; Lieskovec, retranslačná stanica Lieskovec vrátane vysokonapäťového vedenia v troch smeroch na sever, východ a na západ, Slatinka, Rómska Osada pri Zvolenskej Slatine, Zvolenská Slatina, Zolná, Lukové, Letisko Očová, Sebedín, Sampor, Lukavica, Bečov, Čerín, Čačín, Dolná Mičiná, Dúbravica, Oravce, Horná Mičiná,

Aktualizácia 21.09.09:

Dnes sa nám podarilo položiť posledný tridsaťšesť kilometrový sektor projektu. To však neznamená že sme projekt úspešne dokončili. Ešte nás čaká spracovať autogen na zvyšnej časti ale čo je najhlavnešie, je potrebné spracovať na každý sektor nočné variácie a verzie pre jednotlivé ročné obdobia. Nasledujú kopletné vodné toky a ukadanie špecializovaných objektov. Autogen zatiaľ zasahuje do 108 kilometrov štvorcových. Prechodné masky taktiež úspešne fungujú a scenéria pozvoľna prechádza do defaultnej scenérie. Ostáva už len farebne každý sektor správne vyvážiť a doladiť k defaultnej farebnosti.

Finálny rozmer v pracovnej oblasti scenérie. Podarilo sa nám uložiť úspešne 864 kilometrov štvorcových plochy a začína "autogen maratón". V ľavej časti a v pravom dolnom rohu si všimnite pozvoľný prechod scenérie do defaultného prostredia FSX. Úplne hore za Donovalmi vpravo na horizonte pre porovnanie sú viditeľné Vysoké Tatry.

Aktualizácia 28.09.09:

Prvé skupinové lietanie:

Podlhej dobe práce zaslúžená prvá skupinoFka nad našou scenériou. Záber vznikol severovýchodne od letiska Sliač tesne pred pristátim. Prvotné dojmy zo skupinového lietania umocňujú vnímanie reálnosti rýchlosti letu a výšky, čo bolo jedným z cieľov našej scenérie.

Aktualizácia 08.10.09:

Ako sa hovorí obraz nahradí tisíc slov. Dnešná aktualizácia bude stručným odkazom do rozšírenej galérie najnovších snímkov projektu ktoré nájdete tu.

Aktualizácia 15.11.09:

Autogenom sa nám podarilo doukladať daľšie sektory. Zostáva nám nahodiť posledných 216 kilometrov štvorcových plochy na severe scenérie. Takto dovŕšime potrebných 864 kilometrov štvorcových plochy. Bude tak pripravený autogen obsahujúci potrebné vegetačné stupne, architektúra, dopravná infraštruktúra ako diaľnica E77 a vedľajšie hlavné cesty a komunikácie. Ďalej dopravná infraštruktúra v mestách a dedinách. Hlavné rozvody vysokého napätia a stĺpy rozvodového napätia a elektrifikácia medzi jednotlivými obcami. Dokončené bude pouličné osvetlenie dedín a prímestských častí. Takto spracovaný autogen bude pripravený na záverečné dolaďovanie budov a vkladanie vybraných objektov ako stavebné žeriavy, kostoly k príslušným dedinám, doladia sa príliš vysoké budovy v dedinách a mestách tak aby čo najbližšie zodpovedali skutočnosti. Pokračovanie v našom projekte bolo pozastavené na obdobie asi troch týždňov z dôvodu sťahovania sa na novú adresu. Ospravedľnujeme sa za oneskorené aktualizácie, ale nebol prístup k internetu. Plnohodnotne sa práce na scenérii rozbehnú osemnásteho novembra tohoto roku a chceli by sme projekt dokončiť pred vianocami. Máme však chýbajúce nočné verzie takmer dvoch tretín plochy. Taktiež je potrebné doladiť prechodové textúry na jeseň a zo zimy na jar. Zopár nových náhľadov nájdete v galérii.

Aktualizácia 22.11.09:

Posledný sektor 36 kilometrov štvorcových. Toľko nám zostáva vyložiť ako záverečný autogen. Potom nasleduje úprava vegetačných stupňov a nekonečné testovanie a testovanie a lietanie a hľadanie chýb a nedostatkov autogenu kým to nebude na úrovni. Čím viac sa scenéria rozrastala tým viac bolo treba testovať a hľadať chyby presúvať sa priestorom a hľadať doslova niekedy akoby ihlu v kope sena. Kým sa graficky ešte dokončí nočná verzia celej oblasti, dopracovávame prechodové zimné a jarné verzie podľa nadmorskej výšky tak aby zapadali do prostredia simulátora bez narušenia rovnováhy. Koncom tohto týždňa aktualizujeme znova galériu novými náhľadmi na scenériu v jednotlivých ročných obdobiach.

Aktualizácia 08.12.09:

Počnúc včerajším večerom sme oficiálne uvoľnili testovací demo sektor našej scenérie, ktorý je možné stiahnuť z nemeckého servera rapidshare. Demo scenéria obsahuje jeden limitovaný sektor na odskúšanie. Viac informácii najdete na našich stránkach konkrétne na http://www.fsxslovakia.szm.com/demo.html . Tento sektor je ale staršieho vývojového dátumu. Kompletná scenéria je už dokončená čo sa týka autogenu. Doťahujeme posledné detaily a čakáme na našeho grafika kým dokončí nočné verzie jednotlivých obcí a okrajových oblastí scenérie. Zimné verzie nám robia mierne ťažkosti takže sa ospravedlňujeme za prípadné neskoré uverejenie tretej stránky galérie projektu ale neradi by sme zverejňovali rozpracované štádium.

Aktualizácia 10.12.09:

Konečne nám grafik dokončil kopletne všetky nočné verzie scenérie. Jej náhľady vám prinášame v špeciálnej čiernej verzii galérie ktorú si môžete pozrieť tu. Zimné verzie sú už tiež hotové a dnes sme zalietali aj jesenné a skoré jarné verzie. Prechodové verzie tesne pred plným zasnežením krajiny a na jar keď sa sneh roztápa ešte treba upraviť aby sa sneh zobrazoval v správnej nadmorskej výške v horách a na nížinách aby ešte nebolo po snehu ani stopy.

Uvádzame zoznam kompletne spracovaných obcí a miest v našej scenérii:

ZVOLEN, BANSKÁ BYSTRICA, Dolný Harmanec s časti, Harmanec, Uľanka, Kostiviarska, Riečka, Jabríková, Tajov, Králiy, Pdlavice - Skubín, Sásová, Nemce, Kynceľová, Senica, Selce, Šalková, Biotika, Priechod, Slovenská Ľubča a jej rómska osada, Lucatín, Podkonice, Dolná Môlča, Rómska osada pri Dolnej Môlči, Môlča, Prostredná Môlča, Poníky, Horná Mičiná, Dolná Mičiná, Čerín, Čačín, Dúbravica, Oravce, Ponická Huta, Bečov, Lukavica, Majer Hrabová, Sebedín, Hrochoť, Očová, Železobudza, Hradná, Holcov Majer, Hájniková, Slatinský Dvor, Výgľaš, Pstruša, Kocaň, Chovancovci, Bahylovci, Slatinské lazy, Zvolenská Slatina, Boroviny, Sekierske Lazy, Mozoľovci, Padovci, Michalková, Jochľovci, Kráľová, Šariny, Dolné Breziny, Horné Breziny, Podzámčok, Dubové, Bacúrov, Ostrá lúka, Budča a jej rómska osada, Pod Harajchom, Môťová, Bučina, Lieskovec, Zolná, Lukové, Sampor, Sebedín, Lukavica, Bečov, Veľká Lúka, Sliač Kúpele, Pod Kúpeľmi, Rybáre - Stred, Sliač Hájniky, Sliač, Kováčová, Sielnica a jej rómska osada, Badín, Vlkanová, Hronsek, Rakytovce, Horné Pršany, Kremnička, Radvaň, Malachov a Turová.

Celkom viac ako 102 obcí a miest spracovaných kompletným autogenom simulátora FSX. Ich nočné verzie a všetky ročné obdobia. Do dnešného dátumu sme ručne vyukladali celkovo viac ako 256 449 objektov autogenu jeden po druhom! S toho 23 068 budov, 229 589 stromov rôznych vegetačných stupňov, 826 zástavbových domov a 2966 knižničných objektov ako pouličného osvetlenia, telegrafných stĺpov, reklamných bilboardov a ostaných objektov knižníc. Nedokážeme však spočítať objem lesného polygonického ukladania, pretože to nám nástroj na ukladanie nedokáže vypočítať keďže sa jedná o premenlivú položku, ktorá závysí od nastavenia simulátora v sekcii TERRAIN v cfg súbore. Ďalej sú to špeciálne objekty ako vektory tratí áut, vysoké napätie, kostoly a ostatné prvky scenérie. Ale to ešte nie je všetko...

Aktualizácia 18.12.09:

Dnes sa nám podarilo odstrániť dosť dôležitý problém. Položením scenérie sa obvykle odstránia všetky objekty a textúry pôvodnej plochy tak že sa prekrývajú v hladinovej hierarchii. Avšak vedenia vysokého napätia kladené mikrosoftom vektorovým systémom spôsobili že ignorovali novú hladinu našej scenérie a zobrazovali sa nelogicky skrze budovy a lesné plochy tam, kde sa nemali vôbec zobrazovať. Dosť to narúšalo našu scenériu, pretože sme sa snažili položiť jednotlivé stĺpy na svoje pôvodné miesta podľa podkladovej textúry.

V galérii na stránke 4 (kliknite sem) si môžete pozrieť zopár náhľadov na časti našej scenérie verzus časti skutočnej oblasti. Aj keď nie je možné scenériu v žiadnom prípade porovnávať so skutočnosťou, pretože nepoužívame vymodelované 3D budovy ale autogen, snažili sme sa prirovnať aspoň touto cestou scenériu tomu ako by mohla zastupovať reálnu oblasť v simulátore ako základ. Po uložení lietadla na akýkoľvek objekt v slew móde je možné odčítať priamo zo simulátora zemepisnú polohu v simulátore a kompilovať tak konkrétne budovy a ich textúry ako ďalšiu hladinu addon scenérií simulátora.

Ďalej sú tam zimné, jesenné a prechodové verzie scenérie. Dolaďujeme autogen a vkladáme posledné objekty ako spomínané kostoly, vysielače, vykrývače a podobné orientačné body podľa predlôh z googlearth a jeho referenčných fotografií aj keď je to veľmi málo.

Aktualizácia 01.01.10:

Úvodom by sme chceli poblahoželať všetkým tím, ktorí sledujú náš projekt a naše stránky, všetko dobré do nového roku 2010, hlavne veľa zdravia a úspechov v osobnom, čí profesionálnom živote. Taktiež všetkým virtuálnym pilotom, koľko vzletov toľko pristátí kdekoľvek v simulátore FSX, FS9 a ostatných verziách ako aj hlavne v budúcnosti v našej scenérii a ďakujeme za podporu a trpezlivosť pri tvorbe tohoto projektu...

Projekt VFR BANSKÁ BYSTRICA ZVOLEN SLIAČ sa stal neoficiálne ukončený dvadsiateho druhého decembra 2009. Vzhľadom na kompatibilnosť doteraz prebiehajú testy pod operačným systémom XP 32bit service pack 2 a momentálne prechádzame na operačný systém Window 7 Proffesional 64bit. Tak isto testujeme dopad veľkého množstva stĺpov vysokého napätia v scenérii, ktoré sú kategorizované ako SCENERY COMPLEXITY objekty v rovine zobrazovania NORMAL. Problém totiž vzniká nesprávnym nastavením grafickej karty kedy toto veľké množstvo stĺpov spôsobovalo neprijateľné FPS (20) skrze antialiasing a filtrovanie priesvitnosti týchto zložitých modelov scenérie. Konzultujeme prípadnú možnosť ukladania týchto objektov skrze SDK kit s našími zahraničnými partnermi a kolegami. Tento problém sa vyskytuje u mnoho výrobcov scenérii v zahraničí nie len pri stĺpoch ale aj ostatných 3D objektoch a zohráva dôležitý faktor pri nastavovaní simulátora.

Ako je vidieť s aktualizačného foto na dnes, pripravujeme prototyp DVD nosiča a obalu pre projekt ako aj kompletizáciu dokumentácie v pdf formáte a niekoľko doplnkov, ktoré každý virtuálny pilot musí mať a to ako napríklad navigačné karty jeppesen pre letisko Sliač a celkové delenie letového priestoru Slovenskej Republiky a iné doplnky s automatizovaným inštalátorom scenérie.

S ďaľšími postupmi Vás budeme priebežne informovať.

 
 
© 2007 FSXSLOVAKIA. all rights reserved revízia )010110.